vineri, 23 martie 2012

cu bunăvoinţă

Evrei 11:31 - Prin credinţă n-a pierit curva Rahav împreună cu cei răzvrătiţi, pentru că găzduise iscoadele cu bunăvoinţă.

                           Rahav - ebr.=curvă, prostituată - o prostituată care locuia într-o casă care era încastrată în zidul care împrejmuia Ierihonul. Două iscoade ale lui Iosua au înnoptat la ea. Când au fost căutaţi, Rahav i-a ascuns sub nişte mănunchiuri de in pus la uscat pe acoperiş. Urmăritorii au fost trimişi de femeie într-o direcţie greşită, iar apoi ea s-a înţeles cu iscoadele lui Iosua, dându-le sfaturi. Rahav ştia că Ierihonul va cădea în mâinile slujitorilor lui Yahve, aşa că a cerut, pentru când va fi cazul, protecţie pentru ea şi familia ei. Iscoadele au scăpat pe un geam, cu ajutorul ei. Când Ierihonul a fost cucerit, familia ei a scăpat, iar Rahav s-a alăturat poporului Israel. Este aproape un lucru cert că poate fi identificată cu Rahav, soţia lui Salmon şi mama lui Boaz, strămoşul lui David, care este inclusă în genealogia lui Isus Cristos. (Matei 1:5)
   Scriu aici şi traducerea lui B. Anania:
Evrei 11:31 - Prin credinţă Rahab desfrânata n'a pierit laolaltă cu cei nesupuşi, fiindcă cu pace primise iscoadele.

2 comentarii:

  1. Shalom Teo, aș avea o singură corectare dacă îmi permiți: Rachav în ebraică înseamnă larg sau mare in sens de loc mare sau larg. În limba ebraică zonah înseamnă prostituată iar cu referire la Rachav în Scriptură este descrierea isha zonah adică o femeie prostituată, unele explicații fiind chiar că se poate traduce ca și o femeie care hrănea pe alții, traducere care eu nu o recunosc deoarece mâncare/hrană în ebraică este mazon, deci destul de departe de zonah care poate însemna doar prostituată. Sper să nu te superi că adaug asta. Fii binecuvântat și să știi că urmăresc blogul tău cu drag. Shalom!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum să mă supăr? Cristina, e aşa de mare bucuria mea acum! Te rog, ori de câte ori se va mai întâmpla să greşesc, să mă corectezi, şi poate, nu numai când greşesc, ci să vii cu copletările tale care ştiu cât de pline de adevăr vor fi. Acum, când ştiu că îmi citeşti postările, emoţia mea e mai mare, dar bucuria e şi mai mare. Mulţumesc! Shalom!

      Ștergere