miercuri, 18 ianuarie 2012

voi pune legile Mele în mintea lor, și le voi scrie în inimile lor

Evrei 8:8 - Căci ca o mustrare a zis Dumnezeu lui Israel: ”Iată, vin zile, zice Domnul, când voi face cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda un legământ nou;
Evrei 8:9 - nu ca legământul pe care l-am făcut cu părinții lor, în ziua când i-am apucat de mână ca să-i scot din țara Egiptului. Pentru că n-au rămas în legământul Meu, nici Mie nu mi-a păsat de ei”  zice Domnul.
Evrei 8:10 - ”Dar iată legământul pe care-l voi face cu casa lui Israel, după acele zile, zice Domnul, voi pune legile Mele în mintea lor, și le voi scrie în inimile lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, și ei vor fi poporul Meu.”

                                                                                                   Dumnezeu ni-L trimite girant pentru pecetluirea noului legământ, chiar pe Fiul Lui. Legământul făcut înainte cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda  a devenit caduc din mai multe motive, toate determinându-L pe Dumnezeu ca, după o mustrare, să vină spre ei, și prin ei spre noi, cu un nou legământ, care nu înseamnă însă un alt legământ, ci înseamnă întărirea primului, dar mai ales schimbarea destinației lui: de pe niște tăblițe scrise, chiar dacă cu degetul lui Dumnezeu, în mintea și în inimile semnatarilor legământului. Și era normal să fie așa, adică, dacă Dumnezeu, parte a legământului, poartă acel legământ în mintea și în sufletul Lui, același lucru să îl facă și cealaltă parte cuprinsă în legământ. Ceea ce înseamnă că legământul poate fi semnat de acum și de alții din afara casei lui Israel și casei lui Iuda. De aceea acum Dumnezeu pune legile Lui în mintea, și le scrie în inimile tuturor acelora care vor să devină parte a legământului. Jurământul reînnoit înseamnă și jurământ mult-lărgit, adică posibil de a fi semnat de oricare om care vrea să o facă.
       Scriu aici și traducerea lui B. Anania:
Evrei 8:8 - Or, ceea ce le zice le-o zice mustrându-i: ”Iată vin zile, zice Domnul, când voi face un nou legământ cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda;
Evrei 8:9 - nu după legământul pe care l-am făcut cu părinții lor în ziua când i-am luat de mână ca să-i scot din țara Egiptului; pentru că ei n-au rămas în legământul Meu, de aceea și Eu i-am părăsit, zice Domnul.
Evrei 8:10 - Că acesta este legământul pe care-l voi face cu casa lui Israel după acele zile, zice Domnul: pune-voi legile mele în cugetul lor, și-n inima lor le voi scrie, și le voi fi lor Dumnezeu și ei Îmi vor fi Mie popor.”

2 comentarii:

  1. Ruga lui Amael
    Sfant Izvor al Vietii,al Iubirii si al Intelepciunii fara de sfarsit,Sfanta Treime,primeste-ma la Tine...
    Inainte de timpuri m-ai iubit si ai crezut in mine ca fiind copil al Tau si din Sfantul Tau Trup m-ai creeat,cum sa nu ma iubesc pe mine cand TU SFINTE mai intai m-ai iubit si m-ai adus din nefiinta la viata?
    Sunt lucrarea Ta si Tu stii suferintele mele,durerile mele TU le simti,caderile mele TU le intelegi si ma ierti si ma ridici iar la Tine prin IUBIREA TA.
    Doamne,ridica-i pe toti fratii mei din suferinta cum ma ridici pe mine...
    In disperare TU esti cu mine,e de ajuns sa TE chem in inima mea de carne care este atat de mica pentru FIINTA DE NECUPRINS care esti si ma binecuvantezi Doamne,imi esti LUMINA VIE in intunericul taranii si-mi spui:"EU SUNT cu tine pentru totdeauna,nu esti singur,suflete!"
    Te rog Doamne,fii pentru toti fratii mei intru tarana si duh LUMINA in desnadejde care esti pentru mine...
    Bolnav sunt,Doamne,trupul si sufletul meu,tot ce sunt,geme de durere si atunci TU ma chemi la TINE cu infinita blandete si-mi vorbesti in camaruta inimii mele:"Copil,durerile tale sunt ale MELE,suferintele tale EU le simt dar nu mai e mult si MA voi indura tineusurandu-te.Simte IUBIREA MEA adanc in tine si durerile trupului tau vor pleca"...
    Indura-TE,Doamne,de toti fratii mei pamanteni cum TE-ai indurat de mine...
    Iti multumesc Doamne,ca imi primesti rugaciunile sufletului,primeste,PREA SFINTE,rugaciunile tuturor sufletelor plamadite din Tine..Ca sa fim cu totii UNA in iubire de Tine,cu Tine,In Tine!

    RăspundețiȘtergere