marți, 24 ianuarie 2012

El Mijlocitorul unui legământ nou

Evrei 9:15 - Și tocmai de aceea este El Mijlocitorul unui legământ nou, pentru ca prin moartea Lui pentru răscumpărarea din abaterile făptuite sub legământul dintâi, cei care au fost chemați, să capete veșnica moștenire care le-a fost făgăduită.

                                                                                                            A spune, atunci când cineva îți produce un mare rău prin greșelile lui ”Iartă-l Doamne! că nu știe ce face” e încă puțin lucru față de atitudinea de a fi în stare să mori chinuit pentru iertarea greșelilor aceluia. Este o atitudine atât de străină simțirilor majorității oamenilor, încât foarte puțini o înțeleg în profunzimea ei, și o respectă, gata fiind să o aplice, dacă va fi cazul. Un om care se sacrifică pentru un alt om, care lui i-a făcut un mare rău, este catalogat de către cei mai mulți drept ”prost”, ”fraier”, ”bleg” etc. Cristos, Dumnezeu fiind, putea să evite marile Lui suferințe altfel decât le putem evita noi, oamenii. Dacă s-ar fi întâmplat, cine ne-ar fi mântuit? Dar dacă, suferind, ne-a mântuit, de ce Îi înțelegem atât de superficial gestul? crezând cumva că ar fi cam la fel cum ar fi procedat un om? Totul, în a-I înțelege și simți mântuirea noastră, se întâmplă prea superficial, zicem simplu: ”Da! a suferit pentru noi Isus”, privim spre cruce, dar în secunda următoare, prinși de cele lumești, am și uitat de El, de suferințele Lui nu pentru El, ci pentru noi, uitătorii. Îl prea uităm pe Isus răstignit! Nici nu ne dăm seama că, dincolo de uitarea noastră, Cristos a înviat, Cristos S-a înălțat, și este acum în Cer și continuă să lucreze pentru mântuirea  noastră. Căci  este El Mijlocitor al unui nou legământ, dincolo sau dincoace de uitările noastre. Noi putem uita, dar El nu! El continuă să ne cheme!
   Scriu aici și traducerea lui B. Anania:
Evrei 9:15 - Și iată pentru ce este El Mijlocitor al unui nou testament: ca prin moartea pe care El a suferit-o spre a răscumpăra greșalele de sub întâiul testament, să primească cei chemați făgăduința moștenirii veșnice.

2 comentarii:

  1. Ruga lui Amael

    Doamne,izvor vesnic al Vietii,al Iubirii si al Intelepciunii,primeste-ma acum smerit la Tine...
    Nu sunt sange neprihanit,Doamne,sunt om,asa cum Tu ai hotarat pentru mine...dar am strans in mine toate durerile lumii,le-am strans intr-o singura inima si mi-am crucificat sufletul asa cu a fost vointa Ta...
    Coroana de spini am purtat-o nu pe crestet,in piept am purtat-o si spinii ei mi-au strapuns fiinta...
    Crucificarea sufletului meu TU ai simtit-o si astfel ea a devenit pentru mine bucurie pentru ca ea e cunoastere,TU TE cunosti pe TINE prin mine si eu sunt al tau...si TE cunosc pe TINE simtind ce simti TU,cunoscand ce TU insuti cunosti...
    Primeste Doamne ofranda sufletului meu care iti apartine de drept si deschide,SFINTE,ochii tuturor fratilor mei intru fiinta,sa TE cunoasca pe Tine,asa cum Te cunosc eu...
    GLORIA IN EXELSIS DEO!

    RăspundețiȘtergere
  2. Amael...Amael...rugă binevoitoare...Amael

    RăspundețiȘtergere