sâmbătă, 9 iulie 2011

înaintea Domnului am jucat

2 Samuel 6:21 - David a răspuns Micalei: ”Înaintea Domnului, care m-a ales mai presus de tatăl tău și de toată casa lui, ca să mă pună căpetenie peste poporul Domnului, peste Israel, înaintea Domnului am jucat.
2 Samuel 6:22 - Vreau să mă arăt și mai de nimic decât de data aceasta, și să mă înjosesc în ochii mei; totuși voi fi în cinste la slujnicile de care vorbești.”
2 Samuel 6:23 - Și Mical, fata lui Saul, n-a avut copii până în ziua morții ei.

                                   Cel ce zice înaintea Domnului am jucat  a jucat înaintea Domnului aproape dezbrăcat, încât reacția firească în urma a ceea ce a făcut el este reacția Micalei. David mai zice  vreau să mă arăt și mai de nimic decât de data aceasta și să mă înjosesc în ochii mei  iar faptul că   Mical ... n-a avut copii până în ziua morții ei   ar putea fi interpretat că ea a greșit, și David, jucăușul dezbrăcat, a avut dreptate. Pare o nebunie să joci dezbrăcat în public, iar când acest lucru se întâmplă în fața chivotului Domnului, nebunia pare cu atât mai mare. Și, totuși, Domnul nu S-a supărat. Ceea ce poate însemna că pot fi nebunești metodele folosite de om pentru a se înjosi în fața lui Dumnezeu. Eschibiționism sau înjosire, diferența este dată de trăirile celor care le practică. Acela care percepe adevăratele trăiri, este Domnul. Este nevoie de multă determinare, mult curaj, și chiar o doză de nebunie să poți juca aproape dezbrăcat, sau să umbli chiar dezbrăcat, precum Isaia  și Domnul a zis: ”După cum robul Meu Isaia umblă gol și desculț trei ani de zile, ca semn de înștiințare pentru Egipt și pentru Etiopia”  în public. Dar atunci când aceste lucruri se întâmplă ca urmare a dorinței lui Dumnezeu, și când trăirile lor din partea celor care le practică sunt adevărate, poate fi expunerea în public în stări care sunt înjositoare înjosire și în fața Domnului? 
  Scriu aici și varianta după Septuaginta, în traducerea lui B. Anania:
2 Regi 6:21 - Iar David a zis către Micol: ”Eu voi juca în fața Domnului. Binecuvântat este Domnul, Cel ce m-a ales, peste capul tatălui tău și peste capul casei acestuia, să facă din mine cârmuitor peste poporul Său, peste Israel! Și voi juca și voi sălta în fața Domnului,
2 Regi 6:22 - și așa încă mă voi mai descoperi, și netrebnic voi fi în ochii tăi, împreună cu slujnicile în ochii cărora ziceai că n-aș fi în cinste.”
2 Regi 6:23 - Iar Micol, fiica lui Saul, n-a avut nici un copil, până în ziua când a murit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu