miercuri, 24 noiembrie 2010

sa-ti dea Dumnezeu roua din cer

Geneza 27:24 - Isaac a zis: "Tu esti deci fiul meu Esau?" Si Iacov a raspuns: "Eu sunt!"
Geneza 27:26 - Atunci tatal sau Isaac i-a zis: "Apropie-te dar, si saruta-ma, fiule."
Geneza 27:27 - Iacov s-a apropiat, si l-a sarutat. Isaac a simtit mirosul hainelor lui, l-a binecuvantat si a zis: "Iata, mirosul fiului meu este ca mirosul unui camp, pe care l-a binecuvantat Domnul.
Gneza 27:28 - Sa-ti dea Dumnezeu roua din cer
                        si grasimea pamantului,
                        grau si vin din belsug!"

                                                                                         Il intreaba Isaac pe Iacov tu esti fiul meu Esau? iar Iacov raspunde Eu sunt!  Era fiul lui Isaac Iacov, iar daca tatal lui ar fi intrebat doar: "Tu esti fiul meu?" raspunsul lui Iacov n-ar mai fi fost o minciuna, dar asa este, chiar daca pe jumatate, caci Iacov era fiul lui Isaac. Si cine stie?  ne va povesti poate odata Isaac in ceruri daca el chiar nu si-a dat seama ca Iacov n-a fost Esau. Dar pentru ca Dumnezeu, Dumnezeul lui Avraam, urma sa se numeasca si Dumnezeul lui Iacov, Isaac a acceptat schimbarea, chiar si cu pretul unei inselatorii. Domnul Dumnezeul nostru este Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac, Dumnezeul lui Iacov. Deci nu putea Esau sa-i ia locul lui Iacov, dar Iacov a trebuit sa-i ia locul lui Esau. Printr-o inselatorie, zicem noi, dar eu cred ca din punctul de vedere al lui Dumnezeu afirmatia nu este adevarata; dimpotriva, inselatorie ar fi fost sa nu-i ia Iacov locul lui Esau, caci Domnul Dumnezeul nostru nu se putea numi Dumnezeul lui Avraam, al lui Isaac, al lui Esau, El se numeste asa cum vrea El sa-L numim Dumnezeul lui Avraam, al lui Isaac si al lui Iacov. Din Iacov va iesi Iosif, cel care va avea destinul de a salva un intreg popor salvand o familie. Poate ca stia Isaac ca Iacov nu era Esau, caci apoi ii spune lui Iacov Apropie-te dar, si sarut-ma, fiule si inca Iata, mirosul fiului meu este ca mirosul unui camp spune "mirosul fiului meu" si nu "mirosul lui Esau". De aceea urmeaza o binecuvantare si o urare venita mai degraba de la Dumnezeul lui Avraam, al lui Isaac si al lui Iacov decat de la un om sa-ti dea Dumnezeu roua din cer, si grasimea pamantului, grau si vin din belsug  Si asa a facut Dumnezeu, caci iata!  roua din cer va fi mana salvatoare, grasimea pamantului va fi solul fertil al tarii Israel, grau si vin din belsug va fi trupul si sangele lui Cristos, venite din belsug peste noi dupa coborarea Lui de pe cruce.           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu