duminică, 2 octombrie 2011

Ce frumoși îți sunt obrajii

Cântarea Cântărilor 1:10 - Ce frumoși îți sunt obrajii în mijlocul lănțișoarelor de la gât, și ce frumos îți este gâtul în mijlocul șirurilor de mărgăritare!

                                                                                      Iubirea, sentimentul nobil izvorât în noi din iubirea divină, este o trăire care dă noblețe sufletelor noastre. Iubirea unui bărbat pentru o femeie sau a unei femei pentru un bărbat este un fel de recuperare a păcatului originar. Iubirea dintre un bărbat și o femeie ne transmută, sentimental, deci spiritual, cel mai veridic în iubirea divină, căci în această iubire se cuprinde totul: suflet, trup, viață, moarte, adevăr, minciună, bucurii, lacrimi, dar peste toate acestea, împlinirea unei trăiri dumnezeiești. Iubirea dintre un bărbat și o femeie este cea mai fidelă copie a iubirii lui Dumnezeu pentru lume.  Fiindcă atât atât de mult a iubit Dumnezeu lumea (Ioan 3:16)  însemnă că a arătat bărbatului și femeii cât trebuie să se iubească  a dat pe singurul Lui Fiu (Ioan 3:16)  însemnă că a arătat femeii și bărbatului cum trebuie să se iubească. În fața unei iubiri astfel împlinite dintre un bărbat și o femeie, o iubire divină deci, nu mai există nicio piedică, ea, acea iubire, putând să miște sori și stele, adică ea îi dă puteri dumnezeiești omului. O astfel de iubire îl face pe orice bărbat să vadă în femeia iubită cea mai minunată ființă, o ființă fără niciun cusur  Cântarea Cântărilor 4:7 - Ești frumoasă de tot, iubito, și n-ai niciun cusur.  O astfel de iubire este ca o boală plăcută, boală de care n-ai vrea să te vindeci niciodată  Cântarea Cântărilor 5:8 - Vă rog fierbinte, fiice ale Ierusalimului, dacă găsiți pe iubitul meu, ce-i veți spune? ...că sunt bolnavă de dragoste.  O astfel de iubire este singurul sentiment, înafara iubirii de Dumnezeu, care îți dă certitudinea că tu nu îți mai aparții ție, certitudinea și bucuria  Cântarea Cântărilor 6:3 - Eu sunt a iubitului meu, și iubitul meu este al meu; el își paște turma între crini          Cântarea Cântărilor 7:10 - Eu sunt a iubitului meu, și el dorește de mine.   O astfel de iubire este pecetea lui Dumnezeu pusă în inima omului, o flacără veșnic aprinsă în sufletul lui, o flacără arzând pentru Dumnezeu și pentru ființa iubită    Cântarea Cântărilor 8:6 - Pune-mă ca o pecete pe inima ta, ca o pecete pe brațul tău;  căci dragostea este tare ca moartea, și gelozia este neînduplecată ca locunța morților; jarul ei este de foc, o flacără a Domnului.
                                                         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu