vineri, 30 septembrie 2011

sărutările unui vrăjmaș sunt mincinoase

Proverbe 27:6 - Rănile făcute de un prieten dovedesc credincioșia lui, dar sărutările unui vrăjmaș sunt mincinoase.

                                                                                          Ceea ce nu însemnă că rănile sunt de dorit...rănile făcute de un prieten  sunt, totuși, mai rele decât sărutările lui, chiar dacă sunt mai bune decât sărutările unui unui vrăjmaș, ceea ce însemnă că prietenul rămâne prieten chiar și când rănește, iar vrăjmașul vrăjmaș chiar și când sărută.  Fă repede ce ai de făcut  îi spune Cristos lui Iuda, adică ”sărută-Mă repede, ca să areți cât de vrăjmaș Îmi ești”.  Cristos știa.... A fost foarte mincinoasă sărutarea lui Iuda, a fost și semnul începerii rănilor lui Cristos. Deci iată: sărutare care rănește, semn al vrăjmășiei, și rană care sărută, semn al prieteniei. Dar adevăratul prieten te rănește numai fără voia lui, dușmanul te rănește, chiar sărutându-te, numai cu voia lui. Rana pe care ți-o face un prieten este ca un sărut, sărutul unui dușman este ca o rană. 

3 comentarii:

  1. Isus l`a numit pe Iuda "prieten", desi stia prea bine ca el este tradatorul. in rest, tinea doar de el sa nu`si piarda mintuirea.
    sarutul lui Iuda salasluieste partial in fiecare dintre noi, cred. oare il putem considera echivalentul pacatului lui Adam?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred că putem considera trădarea lui Iuda un echivalent al păcatului lui Adam. Uite: eu mă pot gândi așa? ”Iuda, așa cum e el, face parte din scenariul lui Dumnezeu referitor la mântuirea noastră, deci Iuda trebuia să existe, sau...trebuia să existe un trădător, și a existat Iuda.” Dar păcatul lui Adam? trebuia să existe? Iată neasemănarea! părerea mea....

    RăspundețiȘtergere
  3. poate fi o varianta.
    iar eu pot gindi asa: oare fara pacatul lui Adam ar mai fi fost nevoie de sarutul lui Iuda? de ce i s`a permis lui Adam sa greseasca?
    caci,intr`adevar, El pe toate le`a facut bune, si pamintul din care l`a luat pe Adam si coasta din care a zamislit`o pe Eva, desi amindoi au gresit.
    dar daca tradarea lui Adam trebuia sa existe pentru ca el si urmasii lui sa`L aleaga de bunavoie pe Dumnezeu? Acesta le`ar fi putut spune asa: "Eu va ofer libertatea alegerii. exista si aceasta varianta. dar plata este aceasta."
    Iuda stia de dreptatea lui Dumnezeu si, poate, de aceea s`a spinzurat. insa ceea ce nu aflase inca era ca indurarea lui Dumnezeu este infinita peste dreptatea Lui pentru cei care se caiesc. oare ar fi fost iertat?

    RăspundețiȘtergere