miercuri, 12 mai 2010

EU AM RIDICAT PE CIR

Isaia 45:13 - "Eu am ridicat pe Cir, in dreptatea Mea, si voi netezi toate cararile lui. El imi va zidi cetatea, si va da drumul prinsilor de razboi, fara pret de rascumparare si fara onoruri." - zice Domnul Ostirilor. 

                           Tot ce se intampla, se intampla ca urmare a realizarii planului lui Dumnezeu. A fost 'planificat' de Dumnezeu Isaia, a fost 'planificat' de Dumnezeu Cirus, a fost planificat de Dumnezeu ca Isaia sa prevesteasca pe Cirus, a fost planificat de Dumnezeu ca Cirus, un mare rege, inchinator insa la alti dumnezei, sa fie salvatorul ramasitei poporului evreu, deci a evreilor, permitanu-le acestora sa se reintoarca din exilul babilonian si sa-si rezideasca Templul in Ierusalim. Desi Yahveh nu a fost Dumnezeul lui Cirus, Cirus a fost omul lui Yahveh. Nu are nicio importanta acum daca atunci Cirus a fost constient sau nu despre acest lucru. Nu are nicio importanta pentru noi, cei de acum, la fel cum nu a avut importanta pentru Dumnezeu atunci, caci de aceea l-a facut Yahveh pe Cirus implinitor de plan divin. Dar oare pentru Cirus are vreo importanta? Eu cred ca da. Iar credinta mea imi spune ca la fel ca si oricare om, el si-a luat rasplata pentru binele facut, si pedepsa pentru nebine. Si chiar daca Cirus nu a fost constient ca este un implinitor de plan dumnezeiesc, implinindu-si planul , el sta langa Dumnezeu. Poate ar fi fost bine sa-i para rau lui Cirus ca Yahveh nu a fost Dumnezeu si pentru el, dar pentru ca acolo, langa Dumnezeu, pareri de rau nu mai pot exista, Cirus isi traieste deplin bucuria pe care o merita. Dumnezeu a vrut ca Cirus sa fie fericit acolo, chiar daca aici Yahveh nu i-a  fost Dumnezeu. Dumnezeu vrea sa existe oameni care, fara stiinta lor, sunt oameni ai lui Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu