joi, 13 mai 2010

DIN DRAGOSTE

Isaia 48:11 - Din dragoste pentru mine, din dragoste pentru mine vreau sa lucrez! Caci cum ar putea fi hulit Numele Meu? Nu voi da altuia slava Mea.

                             Eu cred ca trebuiesc citite printre randuri aceste cuvinte ale lui Dumnezeu, pentru a putea fi intelese corect. Stim ca Yahveh este un Dumnezeu gelos, si ca naiva incapatanare indiferenta a nostra Il obliga sa fie asa. Pentru cinci arginti sau pentru un blid de linte, multi dintre noi am fi in starea de a-L parasi pe adevaratul Dumnezeu Yahveh, neavand retineri in a incepe sa preamarim pe alti dumnezei falsi. Falsi dumnezeii, falsi si preamaritorii lor. Iar adevaratului Dumnezeu i-ar fi foarte usor sa-i paraseasca pe acesti oameni straini Lui. Si totusi, El nu o face. Se straduieste pana la lacrimi Dumnezeu pentru a nu-i pierde pe acesti naivi indiferenti. Se straduieste pana la rastignirea pe cruce, si chiar pana dincolo de ea, caci iata! exista si un "dincolo" de rastignire, un loc al durerilor pe care numai Dumnezeu le poate suporta. Aceste mari dureri ale lui Dumnezeu sunt din cauza noastra, puterea de a le suporta este a lui Dumnezeu. Si totusi Dumnezeu nu ne abandoneaza!  Inseamna ca ne iubeste, si anume, ne iubeste la fel de mult cum se iubeste pe Sine. Dar cand noi Il hulim, Il obligam pe Dumnezeu sa Se iubeasca pe Sine mai mult decat ne iubeste pe noi, hulitorii. Atunci ne iubeste mai putin Yahveh, dar nu ne paraseste ...
    Scriu aici si versiunea dupa Septuaginta, in traducerea lui B. Anania:
Isaia 48:11 - De dragul Meu voi face aceasta pentru tine, fiindca numele Meu e pangarit; slava Mea Eu altuia nu o voi da.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu