Geneza 1:1 - La inceput Dumnezeu a facut cerurile si pamantul.
Dar inainte de acest inceput ce a existat? Logic: o lume absolut perfecta, formata dintr-o singura Fiinta, absolut perfecta. Cerurile si pamantul, create la inceput de o Fiinta perfecta, nu pot fi decat perfecte. Dovada: perfectiunea functionarii acestui Univers format din ceruri si pamantul nostru. Rousseau scrie: "Ideea de Creatie ma nedumereste si scapa intelegerii mele; o cred doar in masura in care o pot concepe, dar stiu ca EL a zamislit Universul si tot ceea ce exista, ca a facut totul, a ordonat totul, a iubit totul." Noi putem percepe Universul doar intre limitele logicii, priceperii si perceperii noastre, un Univers tridimensional, in care, matematic 1+1=2, 2+2=4 etc. Este posibil insa ca Dumnezeu sa fi creat, deci sa existe undeva, un alt fel de univers, supus unor alte legi, un univers in care, sa zicem 1+1=5. Dovada? Sfanta Treime - in care matematica este 1+1+1=1. Poate, lumea de dupa Judecata Finala va fiinta intr-un astfel de Univers. Gandindu-ne insa la perfectiune acestei lumi, creata atunci, "la inceput", de Dumnezeu, perfectiune dovedita de perfecta functionare a legilor pe care Creatorul le-a stabilit in vederea bunei functionari a ei, si care este aceeasi la nivel microcosmic si macrocosmic, avem dovada suprema a dorintei lui Dumnezeu ca si acea parte a Creatiei Lui, facuta dupa chipul si asemanarea Lui, sa ramana perfecta, asa cum a fost creata, deci dorita, de Creator. Universul material,"cerurile si pamantul" au ramas perfecte, caci se supun incontinuu legilor divine. Universul spiritual a fost insa pervertit de proasta intelegere de catre omul creat a libertatii de vointa si actiune, pe care Dumnezeu i-a dat-o. Dar omul creat nu putea fi perfect decat liber fiind. Deci perfectiunea omului, exprimata pin libertatea lui, a fost cea care l-a pervertit, fiind prost inteleasa, si deci prost traita. Dam vina pe diavol, si credem ca suntem absolviti. E inca un semn al imperfectiunii noastre.
"Bereshit Elohim bara..." Dumnezeu Elohim, este numele care il desemneaza pe Dumnezeu Drept. Textul vrea sa ne spuna ca Dumnezeu Drept a fost Creatorul, deci subliniaza dreptatea divina. De aceea e folosita denumirea Elohim si nu denumirea Yahweh, care il desemneaza pe Dumnezeu Milos. Deci in actul Creatiei dreptatea a fost mai importanta decat milostenia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu